• Home
  • Kennis
  • Blog
  • Aanwezigheidsregistratie betekent veilig én efficiënt werken!
Aanwezigheidsregistratie betekent veilig én efficiënt werken!

Digitale toegangsregistratie gaat verder dan alleen toegangsbeheer: u controleert namelijk niet alleen toegang, maar u heeft ook inzicht in de aanwezigheid van alle medewerkers. Naast dat dit voordelig is voor bijvoorbeeld uw planning, heeft u tijdens calamiteiten in één oogopslag inzichtelijk wie er aanwezig is. Niet alleen efficiënt voor uw organisatie, ook veilig!

De toegangsregistratie geeft inzicht in wie er op een bepaald moment aanwezig is, wat ook ideaal is voor medewerkers die thuis werken. Receptionisten bijvoorbeeld kunnen gemakkelijk inzien of er iemand aan- of afwezig is.

Inzicht in aanwezige bedrijfshulpverlening

Het bedrijfshulpverleningsteam van een organisatie zorgt dat er ten alle tijden hulpverlening aanwezig is in een gebouw. Om zicht te krijgen op de beschikbare hulpverlening is digitale aanwezigheidsregistratie de oplossing. In sommige gevallen is het (digitaal) registeren van beschikbare hulpverlening zelfs verplicht, zodat er altijd voldoende BHV’ers aanwezig zijn en hier grip op is.

Om ervoor te zorgen dat er genoeg BHV’ers aanwezig zijn in een organisatie is het noodzakelijk rekening te houden met ziekte, vakantie en bijvoorbeeld verschillende ploegendiensten van medewerkers. Bij het maken van een planning moeten deze factoren dan ook serieus in acht worden genomen.

Slim plannen op basis van de aanwezigheidsregistratie

Vaak wordt de aanwezigheidsregistratie gecombineerd met de toegangscontrole en de planning van de medewerkers. De registratie biedt u namelijk de mogelijkheid gebruik te maken van een slimme personeelsplanning. Ziet u bijvoorbeeld dat een medewerker veel overuren heeft gemaakt? Het is dan slim om een medewerker in te plannen die nog niet aan zijn of haar uren heeft voldaan.

Voordelen van aanwezigheidsregistratie

Aanwezigheidsregistratie brengt meerdere voordelen met zich mee. Voordelen die uw organisatie helpen groeien en efficiënter te werken:

  • Verhoogt gemak in het bereiken van medewerkers.
  • Inzicht in de aan- en afwezige medewerkers.
  • Inzicht in de aanwezige BHV’ers.
  • Verhoogt de efficiëntie in combinatie met een urenregistratiesysteem.

Aanwezigheidsregistratie software

Met de oplossing van Keliois de aanwezigheidsregistratie van werknemers makkelijk en veilig. Niet alleen de daadwerkelijke werkuren worden geregistreerd, ook overuren, ziekte en verlof worden bijgehouden. Het is in één overzicht terug te vinden wat het verschil is tussen de personeelsplanning en de daadwerkelijk gewerkte uren, zodat u de juiste uren uitbetaalt.

Wilt u meer inzicht in wie er op welk moment aanwezig is in uw organisatie?
Neem dan contact met ons op, dan kijken we samen naar uw mogelijkheden!

NEEM CONTACT OP

Blog delen